Reproduceri picturi metode și modalități de execuție în ulei pe pânză

Reproduceri picturi metode și modalități de execuție pentru reproduceri lucrări de artă

Reproduceri picturi metode și modalități de execuție
Reproduceri picturi metode și modalități de execuție

Reproduceri lucrări CELEBRE tablouri de artă în ulei pe pânză ÎN MANIERĂ ACADEMICĂ

REPRODUCÉRE, reproduceri, s. f. 1. Acțiunea de a (se) reproduce și rezultatul ei. 2. (Concr.) Copie după o lucrare de artă originală (desen, pictură, sculptură etc.)— V. reproduce.

REPRODÚCERE ~i f. 1) v. A REPRODUCE și A SE REPRODUCE. 2) Operă de artă, care reproduce originalul și este executată de autor sau sub supravegherea acestuia; copie; replică.

Obiectele de artă originale sunt obiecte de colecție deosebit de scumpe și foarte greu de achiziționat.

Pentru cei care iubesc picturile marilor maeștri ai artei universale, pentru cei care doresc să aibă în locuința lor o astfel de lucrare realizăm la comandă: reproduceri tablouri, lucrări de artă, tablouri celebre pictură pe pânză, reproduceri lucrări de artă fidele după lucrări de artă celebre ale marilor pictori la orice dimensiune în tehnica ulei pe pânză.

Ai o lucrare preferată? Trimite imaginea pe e-mailul artistului.

Solicită o ofertă de preț artistului. precum și detalii legate de reproducerea lucrării.

Reproducerea lucrărilor după marii maeștri au fost studii care au ajutat artistul în înțelegerea plastică, a compoziției și cromatologiei creației artistice a conceptului filosofic, expresivitatea precum și jocul formelor și contrastelor de culoare precum și a tehnicii clar obscurului folosit de marii maeștri.

Acestea au pus bazele ca mai să le aprofundeze prin studiile universitare de artă din cadrul Universității de Artă și Design Cluj.

reproduceri tablouri
reproduceri tablouri

Reproduceri lucrări-Metode și modalități de execuție

Informează-te și alege metoda care ți se potrivește O lucrare de pictură poate fi reprodusă în mai multe feluri. Acestea se pot face în funcție de dorința dumneavoastră, de utilitatea obiectului sau a lucrării reproduse și în special de cost după cum urmează:

  1. Imprimare foto pe hârtie (postere)
  2. Imprimare pe pânză
  3. Imprimare pe pânză și retușuri de suprafață
  4. Pictură pe pânză manuală

Care sunt diferențele între imprimare și copie a unei imagini de artă?

1. Reproduceri lucrări prin imprimare foto pe hârtie (postere)

imprimare foto pe hârtie sau pânză (postere)
imprimare foto pe hârtie sau pânză (postere)

Imprimarea foto este un procedeu prin care o imagine fie ea personală sau fotografiată după anumite subiecte ( natură, peisaje, flori, subiecte sociale sau o pictură, o lucrare de artă originală) se imprimă după un format digital pe un suport special de hârtie. Aceste imagini pot avea dimensiuni variabile de la mici dimensiuni până la postere mari.

În trecut existau procede prin care se reproduceau prin imprimare la metodele din acea vreme pe o hârtie cartonată specială imaginea unei picturi, iar pe dosul acesteia se lipea tifon bine întins. Prin presare suprafața hârtiei căpăta striații asemeni unei lucrări pictate pe pânză. Aceasta era întinsă pe un șasiu asemeni lucrărilor pictate în ulei și erau înrămate cu rame somtuoase.

Posesorii din zilele noastre care dețin astfel de lucrări în mare parte majoritatea sunt necunoscători ai artei plastice, aceștia solicită sfaturi crezând că au opere originale sau lucrări cu o valoare mare.

Aceste lucrări au mai totdeauna o ramă ce are totuși o valoare de luat în seamă, în rest imaginea este mai totdeauna una cu o valoare sentimentală.

Cum poți ști dacă ai o astfel de lucrare?
litografie
litografie

Cunoscătorii, specialiștii din domeniu descoperă imediat fără să analizeze amănunțit o astfel de lucrare. Analizează cu atenție suprafața lucrării eventual ia o lupă și îndeaproape privește prin ea și vei descoperii puncte asemeni pixelilor din zilele noastre pe care le putem vedea la imaginile proaste.

Înclină tabloul și vei observa că vopseaua stratificată sau urmele pensulei lipsesc cu desăvârșire. Privind printre ochi adică cu închiderea pleoapelor la jmătate vei observa puncte asemeni fagurelui de miere.

La o lucrare pictată în ulei, tempera ca în vechime sau acryl în prezent trebuie să se vadă dacă înclini lucrarea urme de pensulație și diferențe ale stratificării vopselei. Oricât de fin s-ar lucra vei vedea suprafața plană cu mici movilițe datorate folosirii culorilor. Pânza de tifon de pe spate se poate desprinde cu ușurință folosind o pensetă. Astfel de lucrări se puteau executa în câteva zile. Ramele de obicei se executau în ateliere cu tradiție

2. Reproduceri lucrări prin imprimare pe pânză

tipărire poză pe pânză
tipărire poză pe pânză

Imprimarea pe pânză este destinată iubitorilor de frumos care doresc ca imaginea foto să fie transformată într-un tablou pe pânză

Imprimarea pe pânză a unei imagini digitale este o metodă mai modernă existând în prezent multe ateliere foto specializate pe acest gen prin care o imagine fie ea o poză personală a cuiva drag, sau una fotografiată în călătorii după anumite subiecte ( clădiri, peisaje din natură, diferite flori, subiecte sociale sau o pictură anume, o lucrare de artă originală) se imprimă de pe formatul digital pe un suport special de pânză sintetică care permite trecerea prin platanele imprimantei. Aceasta este întinsă pe un șasiu (cadru) de lemn ca apoi să fie expusă de beneficiar pe perete.

Care sunt avantajele acestei tehnici?

Aceste imprimări pot avea dimensiuni variabile de la dimensiuni mici până la dimensiuni mari. Dacă nu dorești o pictură un obiect de artă pe perete, poți expune cu costuri mici o imagine care dă o pată de culoare încăperii tale. Este ușoară și costă puțin Astfel de lucrări se pot executa în atelierele foto din toată țara în câteva zile iar costurile nu depășesc 200 lei pentru lucrări cu latura de 120 cm

3. Reproduceri lucrări prin imprimare pe pânză și retușuri de suprafață

Imprimarea pe pânză a unei imagini sau lucrări de artă este o metodă mai modernă prin care imaginea foto este transformată într-un tablou pe pânză așa cum este descrisă mai sus la punctul 2.

Imprimare pe pânză și retușuri de suprafață
Imprimare pe pânză și retușuri de suprafață

Această metodă este folosită uneori din comoditate de unii pictori, alteori pentru că este o metodă prin care o lucrare se poate termina, înrăma și expune mult mai repede decât dacă ar fi pictată în totalitate de la început până la sfârșit.

– Avantajele acestui procedeu

Aceste imprimări pot avea dimensiuni variabile de la dimensiuni mici până la dimensiuni mari. Dacă nu dorești o pictură un obiect de artă pictat manual o copie realizată manual și care are costuri mult mai mari decât o lucrare executată prin această metodă poți expune cu costuri mai mici o imagine care dă o pată de culoare încăperii tale. Aceste imprimări sunt ușor de realizat și în timp scurt

– Dezavantajele acestui procedeu.

Pictorii care recurg la o astfel de metodă pierd îndemânarea cu care pot picta o lucrare ajungând să se complacă cu metoda, însă în timp nu mai pot executa o lucrare manuală cap/coadă datorită comodității metodei. Acest procedeu este asemeni sculpturilor de serie care se copiază la un pantograf ( adică un dispozitiv mecanic care la un capăt are sculptura originală iar la alte 8 sau șaisprezece capete au montate bucăți de lemn debitat la dimensiunea modelului iar mecanic prin burgie speciale se îndepărtează materialul de prisos până ce se ajunge la dimensiunea dorită) Imaginea care se imprimă pe suportul special de pânză poate suferii în timp degradări de culoare cum ar fi (decolorarea) Pânza pentru a putea trece prin platanele imprimantei datorită faptului că sunt sintetice în timp poate suferii coacerea acesteia iar uleiul de in și a vopselei de tempera cu care sa acționat deasupra poate duce la sfâșierea pânzei arzând-o ca mai apoi să sufere rupturi.

Cum poți ști dacă ai o lucrare imprimată și repicată?

Reproducere tablou ulei pe pânză Peter Paul Rubens
Reproducere tablou ulei pe pânză Peter Paul Rubens

Cunoscătorii, specialiștii din domeniu descoperă imediat fără să analizeze amănunțit o astfel de lucrare. Analizează cu atenție suprafața lucrării eventual ia o lupă și îndeaproape privește prin ea și vei descoperii puncte uniforme asemeni pixelilor din zilele noastre pe care le putem vedea la imaginile proaste. Tehnologia modernă reproduce foarte bine imaginea însă poți descoperi cu ușurință reprictările după următoarele:

  • Înclină tabloul cu fața la lumină și vei observa transparența pânzei și lumina care va pătrunde prin ea.
  • Locurile care sunt repictate local vor apărea ca mici insule sau dâre mai opace. Acest lucru se datorează faptului că această pânză nu are stratul de grund asemeni picturilor în ulei un grund compus din cretă de munte și clei, geso etc. Acest strat de grund se pune pentru protecția pânzei deoarece vopselele de ulei și în special uleiul de in din ele ard pânza cât și pentru reducerea consumului de culoare exceptând cazul în care artistul folosește pasta și tehnica cuțitului
  • Înclină tabloul și vei observa că vopseaua stratificată sau urmele pensulei lipsesc cu desăvârșire pe mari porțiuni.

Privind printre ochi adică cu închiderea pleoapelor la jmătate, vei observa puncte colorate tip curcubeu asemeni fagurelui de miere vizibile doar în locurile unde nu sa pictat cu culoare. La o lucrare pictată în ulei sau tempera urmele de pensulație sunt vizibile prin dâre mici puncte linii urme pe care pensula le lasă pe suprafața pânzei.

  • Amestecurile cromatice de culoare sunt uniforme pe suprafața pictată manual cu modulări de pensulație ce nu pot fi reproduse mecanic.
  • Observă diferențele de peliculă diferențe ale stratificării vopselei. Oricât de fin s-ar lucra vei vedea suprafața plană nelucrată a imprimantei și micile movilițe sau structurării ale pastei de vopsea pe porțiunile pictate datorată folosirii culorilor.

O lucrare pictată în ulei pe pânză era executată de pictor de la câteva săptămâni și poate dura până la finalizarea acesteia luni și chiar ani Astfel de lucrări se pot executa de unele persoane în aproximativ 15 – 30 zile. Efectuarea rapidă a unei reproduceri certifică încă o dată că lucrarea este parțial pictată. Pictura manuală de la început până la sfârșit a lucrării mai sus amintite doar ca exemplu ar fi de minim 45 – 60 zile deoarece sunt necesare suprapunerea a mai multor straturi de vopsea iar uscarea tehnic vorbind de la o pensulație la alta trebuie neapărat respectată fiind imposibil de forțat procesul tehnologic.

4. Reproduceri lucrări metode academice de execuție a unei lucrări de artă.

pălarea picioarelor reproducere
pălarea picioarelor reproducere

O lucrare de artă poate fi pictată manual în tehnica ulei pe pânză ca și copie, după o lucrare originală ca și replică sau ca o lucrare interpretată doar pictând suprafața locală urmată de uscare care este minim două zile, degresarea locală unde a fost pictat, repictare și așa mai departe straturile putând ajunge cu glasiurile finale până la 60 de operațiuni repetate. Calculând doar intervalul repetitiv se constată că este imposibil doar tehnic a face o reproducere foarte repede. Cu cât sunt mai multe personaje acest procedeul se prelungește. Lucrările care au caracter de copie respectă întocmai imaginea lucrării precum și tehnica picturii și a operațiunilor, a tușei de pensulație pe care pictorul le-a efectuat. Pictură pe pânză interpretată după lucrarea originală iese de sub incidența copiei, artistul putând interveni cu imagini și tehnici proprii celor care au stat la baza conceperii tablouri originale. Reproducerea unei lucrări de artă presupune câteva cerințe și anume: – schița pregătitoare a lucrării trebuie să fie întocmai cu cerințele lucrări – artistul trebuie să stăpânească foarte bine desenul pentru a executa o lucrare profesionistă – artistul trebuie să pregătească culorile conform vechilor teorii – artistul trebuie să respecte operațiunile tehnice de pictură pentru fiecare perioadă în parte – artistul trebuie să aibă cunoștințe asupra manualității, a pensulației de lucru, a pictorului asupra cărei operă sa aplecat a o reproduce – artistul trebuie să respecte pensulația conform cea a artistului a cărei operă sa aplecat a o reproduce – Studiul comportamental și conceptual asupra operei artistului – Cunoștințe temeinice asupra paletei artistului.

Reproduceri lucrări artă și îndemânare

Reproducerea academică a unei picturi este adresată cunoscătorilor, iubitorilor de artă care nu pot avea lucrarea originală sau care să fie o lucrare cu valoare în timp și spațiu

Coborârea de pe cruce
Coborârea de pe cruce

Reproducerea lucrărilor de artă a fost metoda prin care artiștii vremurilor învățau tehnici variate de lucru și căpătau îndemânare pentru a se raporta mai apoi asupra operei lor de artă. Aceasta se făcea în vechime în muzee, iar mai recent tehnica digitală, albumele de artă care au o calitate excepțională oferă detalii extraordinare asupra picturilor universale.

Desenul

  • Desenul reprezintă condiția prin care un artist poate merge spre excelență. Un cunoscător al desenului va simți forma, culoarea întocmai cu cerințele unui artist. Orice reproducere are ca prim pas înainte de documentarea propriu zisă asupra operei artistului executarea desenului pe suprafața pânzei.

Culoarea

  • Culoarea este cea de-a doua operațiune tehnică. În cazul lucrărilor clasice după desenul propriu zis maeștri modelau formele prin culoare după cum urează:
  • Rembrant folosea un grund cenușiu de culoarea ardeziei peste care trasa formele cu o culoare aurie brună transparentă foarte închisă pentru a da căldură și adâncime compoziției. Peste acesta picta cu culori vâscoase prin tușe ferme. Pensulația este rezultanta temperamentală a artistului pictura fiind o muzică în culoare. Adesea lucrările sale au rezonanța muzicii lui Bethoven.
  • El Greco executa desenul cu linii tari pe un grund alb de clei acoperit după uscare cu un grund de culoare brună. Modelarea formelor o făcea cu alb în locurile luminoase și în semitonuri brunul rămânea intact. După ce se usca această preparație urma pictarea locurilor lumminoase larg și opac într-un ton mai deschis decât în primele amestecuri de alb ținând cont că la terminarea lucrării mai ales glasiurile sunt acelea care dau operei tonul și adâncimea umbrelor eboșei și apoi acelea ale picturii care urma să fie făcute în tonuri transparente dintr-o dată
  • Rubens este pictorul preferat al artistului ca pictor universal, pictor după ale cărui opere a executat studii care au ajutat la dezvoltarea artistică a acestuia.

Spre exemplu . Rubens folosea un grund alb de clei care nu absoarbe uleiul, acesta simplifică traducerea umbrelor brune punând pe toată suprafața grundului alb o culoare brună deschisă transparentă pe care trecea desenul sau îl făcea pe grund alb după care suprapunea umbrele principale și marca locurile pentru tonurile închise (neexcluzând albastrul) cu aceeași culoare brună transparentă evitând să-l închidă la culoare. Aplică glasiurile cu păstrarea umbrelor închise și apoi urma pictarea cu tonuri locale ( a la prima). Exemplu picta în partea brună în ton local mai deschis iar semitonurile erau trasate în culori cenușii albastre peste care se punea glasiul și lumina finală în pastă groasă. Umbrele erau ușor pictate fără a introduce ceruză pentru a nu strica transparența, auriul ton și căldura umbrelor.

  • Reproducere tablou studiu după Nicolae Grigorescu demonstrație realizată în cadrul taberei de pictură din Sovata 2007.
    Reproducere tablou studiu după Nicolae Grigorescu demonstrație realizată în cadrul taberei de pictură din Sovata 2007.

    Grigorescu este pictorul român preferat al artistului, pictor ale cărui opere au fost idealul artei plastice atât prin compozițiile cu personaje cât și peisajele tratate de Grigorescu cu o simplitate debordantă însă cu o profunzime complexă.

– Pictorul Nicolae Grigorescu folosea un grund alb de clei peste care așterne un grund brun auriu . Conturul era executat direct cu culoare închisă peste care așternea culorile locale în pastă a la prima. La final punea accentele lucrării prin pastă groasă luminoasă aplicată cu șpaclul. Timpul de execuție

  • Timpul de execuție în realizarea unei reproduceri variază de la o lucrare la alta și aceasta poate fi de la 30 zile pentru o lucrare mai simplă o lucrare care are un grad de dificultate ușor sau mediu și poate ajunge la 90 zile poate chiar mai mult pentru lucrări mari care conțin multe personaje decoruri dificile și bogate în ornamentație. Vechii maeștri lucrau o lucrare clasică cu personaje multe și decoruri bogate în câteva luni până la un an și chiar peste. Pictura a la prima era executată în câteva zile de marii maeștri, uneori executau schițe de mici dimensiuni pentru a surprinde momentul zilei, emoția care mai apoi era aprofundată în atelier pictorii elaborând lucrări mai mari care erau finalizate în săptămâni sau luni de zile în funcție de dificultate.

Prețul

Prețul unei lucrări de pictură reproduse este calculat în funcție de gradul de dificultate al lucrării, timpul de lucru necesar execuției acesteia precum și a numărului de personaje din lucrare. Ex. O lucrare cu puține personaje sau minimalistă nu poate avea niciodată un preț egal cu o lucrare de aceeași dimensiune însă care are mai multe personaje.

  • preț reproducere

      preț reproducere

     

 

Exemple cu calcul pentru reproduceri Citește mai mult!

Galerie reproduceri picturi în ulei pe pânză Citește mai mult!

Vizualizează imagini cu etape

 

Reproduceri picturi metode și modalități de execuție tablouri clasice, Reproduceri picturi metode și modalități de execuție 

Share dacă îți place!